Allmänt

Make it fun, Power walk

Morgonpromenader har ju blivit en del av min vardag, när jag är frisk så klart.
Tack Jessika för det!
Jag knallar ca 40 min/dag. Innan frukost men med en kopp kaffe i magen för att få igång förbränningen och driva vätska.

För att göra promenaden roligare och mer effektiv kan man gör övningar unde tiden.
* I uppförsbacke kan man t.ex Hoppa jämnfota/ ta stora kliv som när man gör utfall/ indianhopp osv.
I uppförsbacke har du chansen att utmana dig själv samt jobba på den älskade stussen lite extra. Se till att få upp pulsen.

* I nedförsbacke sen är det viktigt att ha kontroll då man anstränger knäna och har man som mig tidigare skador kan just nedförsbackar vara påfrestande. För att öka styrka och kontrollen kan man gå nerför i en skallade jägarsits. Mycket bra träning och samtidigt avlastar man knäna. Se till att även spänna magen hela vägen ner för backen.

* under raksträckorna kan man alltid pusta ut lite MEN man kan även köra lite utfall medan man går eller 3-5 grodhopp.

Kul som sjutton och jobbigt som F-N…
Ser ju roligt ut också så man passar på att Inspirera alt roa andra.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *